Actueel

Flexpoint start pilot met digitaal loket: 1ste inschrijfzuil geplaatst in Heerlen

Om de medewerkers op de vestigingen een beetje te ontlasten in hun dagelijkse werkzaamheden is Flexpoint gestart met een pilot om informatiezuilen in te zetten als inschrijfzuil.


Het werk op een vestiging van Flexpoint is een veelzijdige en tegelijkertijd ook drukke baan. Het contact met de opdrachtgevers moet goed onderhouden worden en daarnaast is het invullen van de vacatures een arbeidsintensieve taak. Online zoeken naar profielen van geschikte kandidaten via allerlei kanalen als jobboards, social media etc., contact leggen met werkzoekenden en hen enthousiasmeren voor een baan bij een van de opdrachtgevers, vacatures schrijven en publiceren, kandidaten inschrijven etc.

Een vestigingsmedewerker zit dus bepaald niet stil op een werkdag en moet daarnaast ook nog de telefoon beantwoorden en mensen die binnen komen lopen te woord staan. Om de vestigingsmedewerkers daarbij te ondersteunen is Flexpoint op zoek gegaan naar een goede oplossing om het inschrijven van kandidaten op de vestiging eenvoudiger te maken. Nu wordt een kandidaat namelijk nog door de vestigingsmedewerker in het systeem geplaatst terwijl de kandidaat ernaast zit. Een kandidaat zou dit net zo gemakkelijk even zelf kunnen doen in de tijd dat hij wacht om geholpen te worden. Een aantal voordelen hiervan zijn o.a.:

  • Minder foutgevoelig; de kandidaat schrijft zichzelf in en de kans dat de gegevens verkeerd gespeld worden is hierdoor veel kleiner.
  • Tijdsbesparing; in de tijd dat de kandidaat zichzelf inschrijft kan de Flexpoint medewerker ander werk doen.
  • Klantgericht; de kandidaat kan zijn eigen profiel aanmaken en daardoor middels berichten (bv. vacature alert) op de hoogte gehouden worden van actuele vacatures die voldoen aan zijn profiel.

Een werkzoekende zichzelf laten inschrijven kan natuurlijk op verschillende manieren. Maar Flexpoint zocht een manier die betrouwbaar is (dus geen haperende internetverbindingen of apparaten waarvan de batterij leeg kan raken) en daarnaast een vaste/prominente plaats in de vestiging heeft (een tablet raak je bijvoorbeeld snel kwijt). i-Minded is al jaren strategisch partner van Flexpoint en ook voor dit vraagstuk zijn wij daarom met hen om tafel gaan zitten. Sinds 2017 leveren wij informatiezuilen met maatwerksoftware, deze zuilen zijn voorzien van een volwaardige computer en daardoor multifunctioneel inzetbaar, kunnen op het vaste ethernet aangesloten worden en kunnen in een vast stroompunt geprikt worden. Het inzetten van deze zuilen op de vestigingen leek daarom een perfecte oplossing voor Flexpoint.

Om te kunnen beoordelen of dit ook echt de juiste oplossing is, zijn we gestart met een pilot en hebben we een zuil gereed gemaakt, die op 14 augustus j.l. in gebruik genomen is op de vestiging in Heerlen. We hebben gekozen voor een zuil met het scherm in verticale positie zodat het hele formulier direct in 1 oogopslag zichtbaar is en eenvoudig (zonder scrollen) ingevuld kan worden. Het is een touchscreen en werkt daardoor zeer intuïtief en snel. De zuil is gekoppeld met het CRM-systeem van Flexpoint waardoor de kandidaat direct in het systeem staat en door alle medewerkers van Flexpoint bemiddeld kan worden naar een nieuwe baan. Daarnaast kan de kandidaat zijn eigen profiel instellen en meldingen aanmaken.

De eerste reacties waren zeer positief, dus het lijkt erop dat deze pilot een vervolg zal krijgen en over meer vestigingen uitgerold zal worden. De zuil wordt binnenkort in ieder geval ook meegenomen naar een jobbeurs, zodat de stand bezoekers zichzelf gelijk even kunnen inschrijven.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden die een informatiezuil jouw bedrijf kan bieden? Bekijk dan de informatie op onze website of neem even contact met ons op.

Bron: i-Minded

Geplaatst op: 22-08-2018

« Vorige pagina


Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Meer informatie    OK