Informatiezuilen

Een informatiezuil en of touchscreen heeft veel toepassingen die voor bedrijven interessant zijn. Zo zijn er mogelijkheden voor het inrichten van een onbemande receptie, een in-store online verkoop en afrekenomgeving of een informatiepunt voor inkomende bezoekers.

De hardware

De buitenkant, een armatuur met een geïntegreerd beeldscherm. De zuilen en schermen die i-Minded kan leveren komen uit het assortiment van marktleider DIZ. DIZ is een van de meest toonaangevende leveranciers in Nederland en een garantie voor hoogwaardige kwaliteit. DIZ kan zowel leveren vanuit haar standaardassortiment, maar kan ook zuilen op maat maken.

De software

De content op het scherm van een informatiezuil komt voort uit software. De software voor uw informatiezuil kan i-Minded ontwikkelen. Het kan hierbij gaan om het zenden van informatie naar bezoekers/ klanten middels een narrowcasting systeem. De zuil kan echter ook een interactieve functie hebben, waarbij de gebruiker van de zuil handelingen kan uitvoeren middels het touchscreen van de informatiezuil. Hierbij kan gedacht worden aan gegevens achterlaten, kaartjes printen, betalingen verrichten, telefonisch contact opnemen of aankopen doen. De software in een informatiezuil is vergelijkbaar met de software voor andere webapplicaties. I-Minded is gespecialiseerd in het bouwen van webapplicaties.


Toepassingen van de informatiezuil

Door de vele (interactieve) mogelijkheden en verschijningsvormen van de informatiezuil zijn er tal van toepassingen voor de informatiezuil. Om u een beeld te geven noemen we er een paar.

Digitale receptie

Een onbemande of digitale receptie als kostenefficiënt alternatief komt steeds meer voor. Een bezoeker heeft in veel gevallen een duidelijk doel en kan dit meestal via een informatiezuil regelen. Zo kan hij met een signaalfunctie of een gekoppelde telefoon contact opnemen met zijn afspraak of als nodig met de centrale receptioniste of telefoniste.

Productinformatie

Aanvullend op een fysiek geëtaleerd product vindt u steeds vaker een informatiezuil, met daarop gedetailleerde informatie over het product. Hier kan een potentiële koper zich beter oriënteren over de mogelijkheden van een product. In een showroom bij de autodealer kan een bezoeker informatie over de technische specificaties of over de leverbare kleuren bekijken via een informatie zuil. Uiteraard kan hij met een simpele druk op het scherm een verkoper aanroepen, die hem verder kan helpen. Een dergelijke oplossing verbeterd vaak de klantbeleving.

Retail: Omnichannel en crosschannel oplossing

Via een informatiezuil in een winkel is het mogelijk om via een webshopoplossing een niet voorradig product online te bestellen en thuis te laten bezorgen. Of kan via een scan- en e-mailfunctie de informatie van een product gemaild worden of worden toegevoegd aan de winkelwagen van zijn e-account. Een informatiezuil binnen een retail omgeving kan als onderdeel van een crosschannel of omnichannel strategie sterk bijdragen aan de verkoopresultaten.

Een interactieve plattegrond

Bij een gebied met meerdere locaties is het vaak fijn als een bezoeker zich kan oriënteren. Zo is het voor een bezoeker aan een winkelcentrum fijn als hij op een grote interactieve plattegrond kan kijken waar de winkel ligt die hij zoekt, of weten welke winkels herenschoenen verkopen. In een pretpark kan een bezoeker kijken in welk gedeelte die spannende achtbaan ligt en of zijn zoontje van 1,25 m ook hierin mag. Zo zijn er, naast de basis informatieoverdracht, tal van andere extra gebruikersfuncties te koppelen, om de bezoeker of klant beter te voorzien in zijn behoefte.

Leadgenerator

Bij evenementen zijn er vaak veel bezoekers, die niet allemaal een-op-een aangesproken worden. Middels een interactieve zuil kunnen de gegevens van bezoekers verzameld worden. Ze kunnen bijvoorbeeld deelnemen aan een prijsvraag of kunnen de einduitslag van een sportevenement voorspellen. Om te kunnen corresponderen dienen ze dan NAW en e-mail achter te laten.

Een succesvolle informatiezuil

Een informatiezuil heeft vele mogelijke functionaliteiten en verschijningsvormen. Om tot een goede toepassing van een informatiezuil voor uw organisatie te komen, pakt i-Minded uw informatiezuilen project aan in 3 stappen:


1

Een functionele uitwerking van de toepassing van de zuil binnen uw omgeving

2

Een geschikte hardware oplossing i.s.m. met DIZ informatiezuilen

3

De ontwikkeling van een software oplossing op maat en in stijl van uw organisatie

Meer informatie? Vul hieronder uw gegevens in.